23 februari 2010

Det går inte som på räls ... SL!

I fredags trodde jag att botten var nådd, men detta slogs både i lördags och söndags! ...och så kom måndagen! Trots att jag gick in på SLs hemsida - Reseplaneraren och den föreslog att jag skulle ta tunnelbanan. Men det var ett stort misstag att lita på detta - för det var ingen t-bana som gick. Gick hem ifrån kl. 07.50 och kom fram till medborgarplatsen kl 10.45.

Vad jag blir mest upprörd av är att jag inte får någon information! Jag vet inte hur jag ska kunna planera mitt resande!

När jag kom till Gullmarsplan kl 22.20 i kväll meddelar mig stationsvärdarna, efter att jag talat med "korvgubben", att det inte gått en buss på en timme och kön var 100m. - Då sa de att resegarantin gällde och jag gick ner och tog en taxi (det fanns en när jag kom ner - annars är inte den garantin mer värd än pappret den är skrivit på).

I morgon vill jag åka SL igen! Hoppas att informationen bli bättre och att några av avgiftshöjningarna gårb till underhåll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar