7 februari 2010

Kunden i Centrum

I lördagsmorse valde jag att titta på TV4s morgonprogram. Under morgonen hade jag och andra möjlighet att ringa 077-150 5000 för att lämna synpunkter. När jag "kom fram" meddelade mig en röst att det tyvärr var många som ringde och att jag fick ringa ingen. Det gjorde jag 5 gånger! Sen gav jag upp!

Jag lyssnade på programmet med tittarobudsmannen och får detta en allt klarare bild av tittarsiffror är allt tex har TV4 tagit bort barnprogrammen på morgonen pga för dåliga titta siffror.

Jag chattade med tittarombudsmannen - men fick inga svar! Det var helt vanliga frågor som jag hade i mitt lilla huvud.

Att komma i kontakt med TV4 per telefon är näst intill omöjligt utan de hänvisa till Tittarombudsmannen på deras hemsida - där de ska besvara alla mail, men det gör de inte- har jag märkt.

Hur är det tänkt att äldre generationer, som ej har internet ska kunna komma i kontakt med TV4?

Under sändandet av Robinson Karibien så har vi tittare möjlighet att använda Facebook och Twitter, men responsen från TV4 och produktionsbolaget var förvånandsvärt magert - med tanke på Robinson som varumärke.

Tänk vilken möjlighet TV4 hade i lördags att få verklig respons från sina tittare via telefon och chat, men tittare tröttnar också när engagemanget inte är äkta. Jag hoppas att TV4 tar tag i detta och se till att få ett äkta engagemang för oss tittare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar