19 februari 2010

SL är "fantastiskt"

Hej på er alla,

nu har jag haft 2 dagar med SL-krångel! I går skulle jag ta bussen mellan Dramaten och Segelstorg, men icke! Det var tydligt att det inte var någon trafik här, för de la spår till den nya spårvagnen. Det fanns ingen som hellst information vid busskuren hur jag skulle kunna resa med SL. En gammal man med en rullator skulle också åka buss, men istället så gick vi sakta upp till Segelstorg. Det bra med detta var att han berättade många intressanta historier om stockholm efterkriget.

När jag kommer ut från World Trade Center visar det sig att taket ska skottas varför man valt att stänga av trafiken. Så det vara bara att vandra vidare.

I morse när jag skulle in till staden för att arbeta så fick jag sitta på Skanstullsbron i över en halvtimma - utan att få veta var som hände.

Nu på eftermiddagen då så stod jag i minst 20 minuter vid Medborgarplatsen utan att få någon som hellst information om "Resegaranti" http://sl.se/Templates/FAQPage.aspx?id=6328 eller vad problemet gäller!
När trafiken börjar att gå efter ett tag så är det en t-banechafför som gör sitt jobb. Han informerar att det är ett tåg som fastnat vid en backe vid Torhildsplan. Han säger att de som har bråttom och ska till T-Centralen kan ta Röd-linje vid Gamla Stan och de som ska till Fridhemsplan tar samma tåg och byter till blå-linje vid T-centralen!

SL / MTR måste börja leva upp till sin Resegaranti och framför att informera oss resenärer! Det komiska eller tragiska var att Banverket, SJ och SL vid en hearing i går i Riksdagen sa just detta:
http://svtplay.se/v/1894875/svt_forum/utfragning_om_vinterns_tagproblem__del_1?sb,k108202,1,f,-1
http://svtplay.se/v/1895125/svt_forum/utfragning_om_tagforseningar__del_2?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,1894875/sb,k108202,1,f,-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar