19 februari 2010

Vilken dag!!!

I dag har som sagt SL varit emot mig! Samanlagt har jag suttit 1 timma på tåget och 45 på plattformen och det hade varit trevligt om det hade stannat där. Men icke...

Skulle på kvällen till en föreläsning, som visade sig vara flyttad! Genom att jag var snabb att tala med en herre som lämnade byggnaden så blev jag och polaren instängd i en luftsluss! Turen är att vi inte lätt blir stressade...utan började försöka att finna lösningar: Securitas, fastighetsförvaltaren mfl försökte vi kontakta. Fastighetsförvaltaren som hade 24h jour var på semester till den 24/2 - lite kul. Tillslut efdter en halvtimma kom en KI-anställd och släppte ut oss.

Dagen slutade bra trots allt! Jag var i min favorit butik - DagLivs på Fridhemsplan. Egentligen har jag bara ett problem med den butiken och det är att jag inte kan ta ut "extra" pengar n¨¨ar jag betalar med VISA från Swedbank utan bara om VISA är från Nordea. Jag förstår det helt enkelt inte. Idag "snubblade" jag över en lösning! Jag köpte för en gångs skull torkad frukt, men när jag betalade förstod jag varför jag inte brukar göra det oftare för matkassen blev mycket dyrare, så jag lämnade tillbaka den torkade frukten i kundservice och fick pengarna tillbaka. Så att för att lösa mitt problem att få ut "rena cash" är att köpa torkad frukt och lämna tillbaka den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar