28 juni 2010

IKEA inspirerar!



I går var det dax! Har nu bort drygt 16 år i Stockholm, men aldrig varit på IKEA i Barkaby och hade inte några vänner varit övertygande hade det dröjt ännu längre!
Nu ska du får 3 tips av mig där IKEA inspirerade mig!
Det är viktigt att inte handla på tom mage (gäller nog all form av handel). Så vi startade i restauangen för att få en bra start på besöket.

Till höger ser ni den otroligt användbara brickvagnen, som kunderna kan låna när man hämtar maten!
Barnen får mycket uppmärksamhet och det är ju bra! För underhållna barn ger glada barn, som ger glada föräldrar, som handlar mer!

Till höger ser ni en ledstång som en orm! När börjar SL tänka på barnen? Trots detta bra intiativ var "fortöljtestaren" (testar hur länge en fortöljhåller) var absolut det mest intressanta enligt en väldigt entusiastisk 2 åring, som visade alla som ville titta.



Detta var första gången jag ser ett skötbord inne på herrtoaletten, vilket är lite konstigt eller är det jag som har missat något?
Till höger så ser ni en annan typ av solcellslampa som lämpar sig att ha med ut i trädgården en underbar sommarkväll! (499sek)


När jag såg skylten till vänster visste jag att resultatet skulle bli det till höger och min efterköpskänsla blev inte sämre av det!
Slogs av att det är helt omöjligt att gå igenom ett IKEA varuhus utan att komma ut med något, som jag inte hade planerat att köpa när jag kom in på IKEA.
Jag har länge varit spekulant på IKEAs solcellslampa, Sunnan och nu är jag en lycklig ägare till en sådan! IKEA är fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar