27 juni 2010

Vilken stad kommer bilden från?


Denna bild har förföljt mig i Felix-reklamfilm i en vecka! Av vad speaker-rösten kan man få för sig att denna bild är tagen i Sverige, vilket jag inte tror! Är det någon som vet?
Ett tränat öva ser att det är något oskarpt :) och taget på TV:n.
Vet någon vilken stad denna bild kommer ifrån? Detta framgår inte av reklamfilmen, vilket jag tycker är lite sorgligt eftersom reklamsnutten ger intryck av att det hela utspelar sig i Sverige.
Jag tog och Googlade. Där fick jag fram full-längdaren :) Det visade sig vara Oslo!
Vad konstigt att något så lite som att en vidio-snutt på en stad kan få en att ifrågasätta det hela budskapet. Det är kanske så att jag är trött på all gamal dubbad reklam. Den käns inte som äkta och utan engagemang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar