22 januari 2011

Bra gjort - tjejerna på Kvantum BEA

I går kväll så skyndade jag mig till mitt utlämningsställe för paket - Kvantum BEA. Jag kom in i varuhuset några minuter innan de stängde vid 21.00 för att hämta min beställning på böcker från Adlibris. När jag står där och pakar upp mina böcker känner jag en lukr av alkohol, som får det att "snurra" till i huvudet på mig.

Jämte mig står en ung man, som uppenbarligen var på en förfest och hade haft "tur" att komma in i butiken.

Han vill köpan ett paket cigaretter (hörde inte vilket märke).
Tjejen bakom disken ber om legitimation och då utspelar sig följande:

- Oj, jag har tagit min kompis byxor!
- Vi vill se din legitimation (tjejen bakom disken).
- Ni känner min kompis - vi är alltid här - han bor i huset.
- Vi vill se din legitimation (tjejen bakom disken)
- Jag har sprungit barfota ner hit för att hinna. (jag tittar ner på hans fötter - och han var barfota).
- Vi vill se din legitimation (tjejen bakom disken)
- ...men det är ju fredag!
- - Vi vill se din legitimation (tjejen bakom disken)

Undrar om expediten har hört dessa undanflykter tidigare? för mig vara alla nya!

Tror inte att den unge mannen uppskattade deras kundservice, men hon gjorde helt klart rätt och jag varimponerad att hon stod på sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar