10 januari 2011

Mötet över en kopp kaffe...

Mötet över en kopp kaffe - det vi i Sverige kallar fika - är något som det finns något fint och outforskat i!

I kväll så han jag med två fantastiska fika-möten!

Jag träffade två gamla vänner, som aldrig träffat varandra, men som var för sig är väldigt viktiga personer för mig. För att de inte är rädda att säga sanningen, analytiska, har nära till skrattet och en otrolig internatioinell erfarenhet. Det kändes bra att föra samman dessa personer.

Fika två var med Natalie, en JCI-vän från Ukraina(Junior Chamber International), som jag bara tidigare hade haft kontakt med via telefon och Facebook. Vi blev sammankopplade av Kai från JCI Norge. Vi träffades på caféet vid biblioteket på Kulturhuset. Hon hade med sig sin vän som studerar miljö på SLU i Uppsala och en vän från ett Couch Surfing-nätverk från Sverige. Jag fick lära mig en hel del om Couch Surfing och hur situationen har varit och är i Ukraina. Efter en stund gör två Couch Surfare från Maroco oss sällskap. Diskutionerna blir om vattenfrågor, Israel (som två personer nyligen besökt), Subsahara och JCI.

Det är fantastiskt vad man kan lära sig av en två miljöstudenter, en PR konsult, en copy righter och en tågreperatör eller uttryckt på ett annat sett en svensk, två ukrainare och två marocaner. Det enda som krävs är två personer som delar nätverk, kommunikationsteknik och ett antal kaffekoppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar