15 februari 2011

Jag är förundrad!

Nu har jag varit på "utbildning" i mer än 5 timmar på Telia-butiken på Kungsgatan. Det är helt otroligt vad man lär sig. Jag köpte i augusti 2010 en SonyEricsson Xperia (som jag har lärt mig heter Xperia X1). Jag behöll TeliaSonera för att de har den bästa kundservicen. Våga inte tänka på hur det hade blivit med en annan Operatör! Christian - tekniker på Telia-butiken är en riktig klipp. Nu har vi överfört över 1000 kontakter. Xperia X1 är tillverkad av HTC på SonyEricssons uppdrag med en Windows plattform.
- Det tar 5 minuter att starta telefonen
- Jag har aldrig kunnat synkronisera Xperian mot min dator - alltså ingen back Up.
Det är för många kockar!

Jag har talat med TeliaSonera om hur de har tänkt kompensera mig? De menar att jag tackat nej till att lämna in min Xperia på service? Jag undrar vad de ser Christians arbete som? De har inte kunnat garantera att mina kontakter kommer att finnas kvar efter att jag sänt iväg den på service! Lite av ett moment 22. Jag har fått ett förslag på en penga ersättning, men det var ett standard-svar!

Tycker att TeliaSonera skulle driva detta mot Microsoft och SonyEricsson - det kan inte vara möjligt att det ska ta över 5 timmar för att åtgärda något sådant! Vet inte riktigt om det är klart än? Vi har talat med SonyEricssons service Center 013-24 45 00. Microsoft når man inte!
Hur stor konsumentmakt har vi egentligen?

Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar