14 mars 2011

1000 år av samlad marknadsföringserfarenhet på Linneuniversitetet en helg i september!

I fredags så satt jag och Janne på Kulturhuset i Stockholm och samtalade. Under samtalets gång kom MASIV på tal, den linjeförening, som åstadkom så mycket under våra studier i Växjö. Visst skulle det vara kul att träffas, men när skulle det vara? I September kom vi fram till efter några minuters diskussion. Om vi blir 50 gamla studenter kommer målet med 1000 års marknadsföringserfarenhet att vara uppnått!

I dag återupptogs arbetet med att jag tog vissa kontakter för att kunna sprida ordet och fördela arbetet!
Jag träffade Programansvarig (fd linjeledare) före detta studenter, administrativ chef på Ekonomihögskolan, några professorer och nuvarande studenter. Nu är det klart - återträff i Växjö den 10, 17 eller 24 september med arrangemang runt centrum utveckling - Växjö årets citykärna 2011, Europas grönaste stad och om vi får önska ett dream team till lördagseftermiddagen föreläsningar så blir det Fredrik Här'en, Carolina Kluft och Ingvar Kamprad som föreläsare. Vi kommer att starta med klasserna som skrevs in 1988, 1989, 1990, 1991 och 1992 (medlemmar av MASIV),samt studenterna som nu läser på marknadsföringsprogrammet nu. Sprid detta! 

Arbetet kommer att gå vidare - vi behöver människor som vill engagera sig, företag som på olika sätt vill synas och stödja detta initiativ: eventuellt överskott kommer att användas för finansiering av omkostnader för framtida föreläsningar och stipendier för studenter vid marknadsföringsprogrammet.
- lister med adresser för fd studenter
- grupp som arbetar med:
> halvdag centrum utveckling
> halvdag Växjö Europas grönaste stad
> föreläsningar lördag eftermiddag
> Get to gether fredagen
> lunch på lördag och brunch på söndag
> fest och middag på lördagen
> program för medföljande
> samarbetspartners och sponsorer
> KROM (Kronobergs marknadsförening)
> Näringslivskontoret Växjö Kommun, VIDEUM, Drivhuset
> Rektor LinneUniversitetet, Prefekt Ekonomihögskolan och Programansvarig på Marknadsföringsprogrammet.
> Landshövding och Länsstyrelsen
> Smålandsposten, Sista Brevet, Smålandsnytt, DI, Veckans affärer, Tidningen Entreprenör, Barometern, Radio Kronoberg

Som du ser finns det mycket att ta tag i och TILLSAMMANS kan vi göra verklighet av detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar