18 mars 2011

Det borde vara en mänsklig rättighet att få ha förebilder!

Jag kom ihåg en viktig sak - två av mina största förebilder, som har haft ett oerhört inflytande på att jag har blivit den jag är! Tack för att du som läsare ger mig en möjlighet att berätta om denna kvinna och denna man!
- kvinnan har med sin oräddhet, verbala förmåga och sitt stora hjärta varit en inspirations källa för mig.
- mannen är en person som har suttit i ett antal styrelser både inom NGO:er, fackföreningen Transport och inom det privata näringslivet. Varit aktiv i Yrkesförarrådet, utbildare i bildningsförbund mm. Han är 78 år i år , men betalar fortfarande fackföreningsavgiften för att han känner för det!

Dessa personer är några av mina förebilder - hade de varit mellan 18 och 40 hade jag nominerat dem till JCI TOYP 2011 - men eftersom de har överstigit detta åldersspann så hoppas jag att du känner eller får en bild av en värdig kandidater på din näthinna att nominera till TOYP ( Ten Outstanding Young Persons) som är en tävling för exeptionella unga ledare entreprenörer. JCI vill på detta bidra till en bättre värld genom att lyfta fram förebilder !

Gå in på www.toyp.se och nominera senast den 20 mars 2011 - för att de är värda det!

Kanske har någon av er gissat vilka mina förebilder är?
Kvinnan är min mor och mannen är min far! Min beundran minskade inte efter att jag läst en artikel som skrevs om min mor i Smålandsposten - hon drabbades av em Stroke för 13 år sedan som gjorde att hon är förlamad i ena sidan och har fått lära sig att skriva på nytt! Min far är idag ordförande i Afasi-föreningen i Kronobergslän och min mor är en av styrelseledamöterna!

Tack mamma och pappa - för så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar