15 mars 2011

Ett, två ...3 - man ska visst räkna till tio när man bli förbannad - men detta var droppen!

I dag så gick jag förbi World Trade Center när jag kom fram till Stockholm! På hörnet innan man tidigare tog rulltrappan ner till centralhallen ligger en tele-butik! Killarna i butiken körde dagen till ära något som på minner mig om bazarerna nere i Marmaris - mig lockade de med en triss-lott! och det gick jag på! Samtidigt frågade säljaren mig om vilken operatör jag har! Svaret är TELIA! Han fick ur mig att jag har mobilabonnemang, fasttelefoni och mobilt-internet från dem.

Jag får ett telia-kontaktkort att skrapa med och vinner 10 sek!

Han säger att jag har "vunnit" något ännu bättre!
Jag betonar att jag har Telia och är nöjd med dem och inte vill byta. Han bekräftar att jag inte behöver byta. Han säger att jag har ett bra mobilabonnemang och att jag kan få 6 MB/s till 16 MB/s. Han säger att jag betala 149 sek/månad och 20 öre/min till fast och 1.99/mån till mobiler.

Jag ska få en mobil av honom - och det vill jag verkligen inte ha - jag har redan 2 och kommer få min tredje på måndag! När jag sedan ser att det står 3 på kartongen börjar jag ana oråd! Jag skulle inte behöva betala 149 sek/månad eller 20 öre/minut! Om detta är en del av 3s kundservice vill jag inte vara kund till dem! Ett råd till dem vore att titta över vilka återförsäljare de har! Detta påminde mig om det jag sett i DokumentInifrån om The Phone House!

Jag tycker inte detta var ett seriöst sätt att göra affärer på. Jag blev så förbannad att jag gick därifrån utan att få 10 sek jag hade vunnit!!!


Jag gillade det inte alls! Vad säger ni?

1 kommentar:

  1. Hej!

    Mitt namn är Christian Jensen och jag jobbar på Telia Kundservice.
    Tråkigt att behöva läsa vilka metoder vissa återförsäljare behöver ta till för att locka kunder. Dock trevligt att se att du är nöjd med oss :)

    Ha en fortsatt förträfflig dag!

    Med vänlig hälsning
    Christian Jensen, Telia Kundservice

    SvaraRadera