26 mars 2011

SL - i upplevelse industrin!

I går morse så avslutar chaufför med orden - " Jag önskar en trevlig skoldag eller arbetsdag och hoppas få köra er hem i eftermiddags". VILKEN tillgång för sin arbetsgivare och för SL! Hoppas att han fick en tårta på eftermiddagen för hans beteende var ett av de få enstaka som stack ut på ett positivt sätt och borde uppmuntras. Under mina 17 år med SL kort så har jag varit med om sådana till fällen en handfull gånger! Han gjorde att jag log under hela dagen fram till jag kom till bussgaraget Nyborda hallen - kanske bord jag - om jag fått åkt med in och kollat om killen hade fått tårta tillsammans med sina kollegor!

Det är lättare att klaga än att ge beröm!

Det jag nu kommer att berätta sänker verkliget engagemang för SL - det funkar helt enkelt ! Jag undrar om SL har någon kvalitetsfunktion? Jag undrar om SL är ett stort mörkt hål " där all kundrespons stannar".

Säga vad man vill men upplevelsebaserat-resande det är nog SLs grej! Kom till Älvsjö i kväll vid ca 22.35. Stod och frös för att vänta på buss 161 - sen började resan! ...Mot midsommarkransen visade det sig.spännande med chafförsbyte, chaffören glömmer att stanna för att en resenär ska stiga av - sedan kulminerar det av att jag håller på att få följa med i Nybodals garaget!Ringer SL kundtjänst för att få veta hur jag ska hitta en håll plats -så här i efterhand skulle jag ha tagit T-banan in till centralen och vidare till Gullmarsplan och ta buss 19 eller 19x. Nu gick jag med Go Excellens en guidad tur runt midsommarplatsen.

Vid 22.56 så kommer buss 161 - dem gick otroligt snabbt,

Vi får allt se om jag får någonrespons? Eftersom jag är otroligt intresserad av kundservice och bemötande! Jag noterar och med jämna mellanrum så ringer jag tillbaka till SL med återkoppling! Men responsen från SL och Go Excellence (operatören av kundservice) är mindre än 1 procent. Trots att personal från MTR och SL säger att resenären ska få återkoppling om så begärs! Men Go Excellence personal säger att de nye kan lova något och det förstår jag! Eller sättare sagt de kan lova resenären att de inte kommer att få någon respons!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar