20 april 2011

Goda nyheter - sådana man blir glada av!

När jag läste på Högskolan i Växjö hade jag Bo Angelöw som lärade i sociologi - jag prenumerera på hans nyhetsbrev och har läst hans bok "Glädje rapporten - gör du det du också.

Nyhetstidningen "Goda nyheter" som ges ut av Erkki Andersson och hans team i göteborg är alltid läsvärd.

Nu har magasinet "Good News Magazine" kommit ut med två nummer! Ett magasin med goda nyheter från hela värden och påminner lite om en bok!

Jag tror att mediavärlden har missuppfattat vad vi läsare vill ha! Vill vi ha "innehållslöst skvaller" som vi har glömt bort när vi lägger ifrån oss tidningen på bordet? Inte jag! Jag tror att det är som brev - vi vill hellre ha fina handskrivna brev med goda nyheter där någon har ansträngt sig att skriva både till min hjärna och hjärta! Låt det bli en lärdom - media Sverige nästa gång du ratar en god nyhet framför en "såpa skådis".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar