13 april 2011

När får vi klara lagar och regler, sprudlande mål och visioner?

Mina förväntningar var stora när jag i går kom till Sustainability Day 2011 i går på Circus var högt ställda. Professor Göran Boman från Blekinge Tekniska Högskola var verkligen intressant att lyssna på! När han ta över passningen till politiken, som han menade hade kommit på efterkälken och Miljöminister Andreas Carlgren kommer efter hade jag nog förväntat mig lite mer - hans tal kunde varit och jag tror det var från 2007. Mycket har hänt i världen sedan dess och jag hade velat höra mer om regeringens NYA satsningar tex kommer efter SWENTEC.


Vi lyfter ofta upp Hamnarby Sjöstad som ett gott exempel och det var det för 5-10 år sedan! Vi har lärt oss mycket sedan dess! Det var nästan som tiden hade stått stilla -,det var illa. Illa förberett och inget Churchhill tal som gav av tryck! Sorgligt när jag vet att Miljöministern kan så mycket mer! Kanske var han tagen av mötet med Jonathan Lash, President i World Resources Institute.

... eller var det jag som hade en dålig "halv-timma"?

MiljöAktuellt och Näringslivets miljöchefer har funnit formatet! 40 minuters fika är genialt för mig som besökare, för utställarna och det lyfter eventet. En proffsig inramning är det också!

Det borde inte vara några problem att få fram duktiga kvinnliga talare när man ser på Näringslivets miljöchefers styrelse, utställarna och besökarna!

Hoppas att de använder den teknik som finns så att ni också får se arrangemanget! Det var en hel del guldkorn. Kjell Hasslert, koncernchef TELGE, vann priset Hållbart ledarskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar