4 april 2011

NyhetsSverige sover!!!

I morse vaknade jag tidigt och då går jag upp! Jag fick en strålande id'e ! - att ringa DN, SVD, Metro, Stockholm City, Aftonbladet, Expressen, SVT, TV4 och även TV3 - för att göra dem medvetna om JCI TOYP Award (Junior Chamber International - Ten Outstanding Young Persons Award 2011). JCI TOYP Award 2011 går av stapeln på fredag den 8 april kl 17.00-21.00.

Vinnare för Sverige kommer att koras inom klasserna:
1). Entreprenörskap/Näringsliv
2). Kultur
3). Moral och miljö
4). Människliga rättigheter och Voluntärt ledarskap
5). Vetenskap

Detta arrangemang kommer att vara helt fantastiskt inspirerande och lärorikt. JCI lyfter med priset fram unga förebilder mellan 18 och 40.

Så hur gick det att kontakta Media Sverige mellan 03.30 och 04.30 en måndag morgon!
DN: Nummer till nyhetstedaktionen tutar upptaget under denna timme.
SVD: Inget svar trots 3 försök.
Metro: Kommer endast till ViaSats växel och ingen svara när jag blir kopplad. De har otroligt tung hissmusik när man väntar!
StockholmCity: Automatisk växel på Bonniers svarar !
Aftonbladet: Var den första som svarade men hon skulle gå hem! Ska bli intressant att se hur interninformationen fungerar.
Expressen: Överraskar igen! (visade sig vara den medieorganisation, som hade det bästa miljöarbetet 2008). Nu svarade de och var trevliga! Frågade dock inte om telefonnummer! Så de får allt göra researcharnetet om de ska kunna komma på fredag.
SVT: Där svarar växeln - men frågan blev hängande i luften till planeringsavdelningen kommer på plats.
TV4: här är det vakten som svarar!
TV3: fick jag av misstag kontakt med för att inte Metro svarar, men TV3 har ju inga nyheter! De sänder mest " dussin-serier".
SverigesRadio- här blev jag kopplad till EKOT, men personen jag talade var minst sagt stressad, men jag fick ett namn! Det var nog det närmaste jag kom något som kan sägas vara positivt!

NyhetsSverige sover!!! Jag hade inte i mina vildaste fantasier kunnat tro att det var så illa! Nu ska vi se hur bra omvärldsbevakning mediehusen har! Skriv gärna en kommentar om du sett detta! Eller ring mig på 070-644 6224

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar