13 maj 2011

30 minuter av flyt!


I går trodde jag det var en vanlig kväll - men när jag stiger av bussen hör jag ett litet duns - och innan jag han vända mitt huvud hörde jag -" Ursäkta dutappade plånboken!" Jag vände mig mödosamt om i bussdörren och fick fram ett leende och ett tack hoppas jag! I annat fall hoppas jag att denna ljuva varelse, som åkte buss 19 framme i Bandhagen ca kl 21.00 - nås av detta TACK!

När jag kommer fram till Bandhagens grill så sitter 2 grabbar och diskuterar livet med 2 x 1,5 liters Påskmust framför sig! Av en ren händelse kommer vi in på Påskmust ! Det visar sig att de har betalt 10 sek för 3x1,5 liter på ICA Bandhagen! Jag är nästan framme vid dörren när jag få veta att de stänger kl. 21.00. Jag har svårt att dölja min besvikelse! -" En av killarna ta upp wn 1,5 liters Påskmust och ger den till mig - gör en tjänsty för någon annan som behöver det - säger han. Och naturligt vis ska jag göra det!

Kocken på Bandhagens grill bjuder på en maschmaiows!

Tre önskningar i ett trevligt och sommar vackert Bandhagen! Känns härligt att ha sådana människor runt sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar