3 maj 2011

En bild säger mer än 1000 ord!


I dag så var jag på bokreleasen av "Välfärd att hyra!", som utges av Samhällsförlaget som drivs av en av mina förebilder Monica Rentstig! En bok som jag verkligen se fram emot att läsa efter att ha lyssnat på ett antal av författarna som har varit med och skrivit olika delar! De som gjorde mest intryck på mig var
- Per Borg, Fil PhD,som förde många intressanta resonemang.
- Anders Lago, Kommunalråd Södertälje, som berättade om deras intressanta initiativ i Hosjö! Jag hoppas verkligen att han blir vald som ordförande på HSBs stämma!

Ett annat alster från Samhällsförlaget är "KUWAHARAS DASS", som har skrivits av Svenskt Näringslivs mycket duktige chefsekonom, Stefan Fölster och Fabian Wallen. Jag gillar formatet och grafiska designen på Samhällsförlagets alster!

Kom på idag att jag har ett av världens mest stimulerande arbete - då jag arbetar och stödjer miljöhjältar hela dagarna - jag arbetar på ett återvinningsföretag som gör avfall till råvara igen för våra kunder. Upp på bordet kommer nya stimulerande utmaningar att diskuter, analysera, kartlägga, utbilda, implementera och följa upp! Det är allt kul!

På kvällen var jag med och lyssnade på ett arrangemang anordnat av Sektor 3 och makthavare.se. Under kvällen diskuterades boken "Mot medlemslösa partier" av Martin Karlsson och Erik Lundberg. Detta modererades av Sektor3s fantastikska VD Hanna Hallin och makthavare.se´s fd chefredaktör - den skarpa, Stina Morian. Lokalerna på Nalen var fyllda till bristningsgränsen med över 100 förväntansfulla deltagare.

Det var en verkligt trevlig och lärorik kväll. De som var aktiva i panelen var snabba där i från pga väntande tåg. Frågan blir vem får vänta :)

En riktigt bra dag om inte ...jo den var heltfantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar