21 maj 2011

En dag av idel - SOL!


En härlig morgon som startas i återvinningens tecken då IL Recycling kommer och hämtar vårat sorterade avfall - tidningar, kartonger, plast, ljus glas, färgatglas och metall! En härlig start på en vinnande dag - en återvinnares dag.







I Spånga bjöd mig SL på en ofrivillig sightsing, vilken fick mig att se en av de mest spännande byggnader jag har sett! Du får en glimt av denna här också!



Vad är inte naturligare än att äta en Wallenbergare om man vill inspireras till storverk! 8 veckors ärande hos Tre Kockar på Spånga center och aldrig besviken på den mat jag har ätit!







Är detta framtidens flyg - på kort distans? Vad ska SJ göra för att få ordning och reda på sina avgångar och ankomster?

Vad kan SJ bli bättre på eller vad är det bäst på?



För första gången i mitt liv ser jag Julmust den 20 maj i hyllorna! Detta är på ICA BEA i Svedmyra!

Kanske är det deras strategi att inte falla för prissänkningsstrategin som har gjort att de finns kvar?

Min favoritbutik - Daglivs Fridhemsplan tar 10 sek för 2x1,5 liter, ICA Bandhagen 10 sek för 3x1,5 liter (kanske har de slut sedan länge på påskmusten? Medan ICA BEA ligger på 13,95 sek för 1x1,5 liter - och de har flaskor kvar.




Någon kanske kan förklara för mig varför korvbrödstillverkare fortfarande säljer 8 st packet medan korvarna oftast säljs i 10 pack!

Kan det vara att Pilsnerkorven går bra?

Skulle inte korvbröd kunna säljas i lösvikt? - Kanske inte ett alternativ? Blir nog lite hårt!


Vad skulle du vilja se att jag skrev i min blogg under nästa vecka ! Du får komma med förslag vad som intresserar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar