5 maj 2011

Har Facebook ökat säkerheten?


För första gången var jag tvungen att gå in på Facebook under arbetstid igår! När jag försöker logga in så låstes systemet för att Facebook inte känner igen en som försöker logga in. Jag lägger detta åt sidan och fortsätter att arbeta.

När jag kommer hem - säger Facebook att någon har försökt att logga in från Espoo - då kommer jag ihåg en tidigare diskussion jag haft med vår IT-avdelning -att några av våra servrar står i Finland (inget konstigt med det- våra ägare är ju finnar).

För att kunna logga in så måste jag identifiera 5 vänner i tre bilder från 5 namn - efter det får jag meddelande om att någon har försökt att logga in från Espoo - så här efteråt förstår jag att det var jag! Jag fick gå in och byta lösenord!

Jag tycker det är bra att Facebook försöker att göra systemet säkrare! Faktiskt rätt imponerad! Det gjorde det omöjligt att logga in från IPhone under kvällen! Det var lite spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar