21 maj 2011

Klantigt SL!


I dag kl 15.00 "STOPPA PRISHÖJNINGEN" på Segelstorg! Jag kommer att demonstrera för första gången någonsin på riktigt! (studenttidens "Vägravinter" räknas väl liksom inte?)

Jag fattar helt enkelt inte vad SL håller på med! Var det en olyckshändelse att vi fick veta om höjningen innan den var beslutad?

När man sedan får höra argument som:
- Det är inte mer än 3 chipspåsar ( min anm. dyra chipspåsar och jag köper inte 3 i månaden).
- Du kan åka så mycket med korten (Jag åker till och från jobbet! Övriga resor ordnas oftast på annat sätt)
- Så billigt i jämförelse med andra städer (vilka då ? Är det relevant?

Otroligt ovältajmat - med alla problem som finns med linje 19, kommunikationsproblem (buss, t-bana, pendel och information, kundundersökningar som inte kommuniceras (Go Excellent - inte ens till sin egen personal).

Klarar nuvarande SL- organisation att hantera alla dessa entreprenörer? Jag skulle gärna vilja veta hur många företag det är som arbetar med att få mig till jobbet? OCH Nej - SL har nyss omorganiserat av någon anledning som man inte har kommunicerat!

Vad hade då SL kunnat göra? Jo, SL kunde varit tydliga med varför de behöver 1200 sek extra av mig varje år!
SL har alla möjligheter att få fram detta budskap genom radio, tv och tidningar. SL har till och med två sidor 1 dag i veckan i METRO där kan helt kan publicera sin egen historia. På varje
t-banestation och pendelstation så har SL informationstavlor ( finns enligt SL Kundservice (Go Excellent) t-banestationer 90 och 49 pendelstationer (9 av dem byggs om)).

MEN SL har inte valt att kommunicera vad man behöver pengarna till! Tänk om man hade varit intresserad av att få in idéer från resenärer och medarbetare hos sina entreprenörer? Men finns det någon som lyssnar?

Ca 722.000 resenärer åkte en kulen vinterdag med SL. Hur många kan det var som köper SLs månadsmärken? Har frågat SLs kundtjänst (GoExcellent) och SLs presskontakt 08-686 15 50 och SL Pressjour - men de visste inte? De kunde inte ens gissa? Vad säger det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar