2 maj 2011

Nu är det bekräftat...Go Excellent läser bloggen!


Nu skriver jag direkt till SL Kundtjänst (Go Excellent), eftersom jag efter kvällens samtal - vet att någon hos er läser bloggen!

Anledningen att jag ringer så ofta och engagerar mig så mycket i er verksamhet är att jag personligen lägger 2-3 timmar dagligen på att resa kollektivt! Då är det viktigt att jag känner att det finns någon på andra sidan som lyssnar och som vill göra verksamheten bättre.

Varje dag så förlängs min restid med 20 - 30 minuter om trafiken går som den ska med linje 19 bussarna. Av mina många samtal så har det väl inte riktigt gjort det.

Det är därför jag ringer till er!

Under dessa drygt 40 dagar har jag varit tvungen att ta taxi vid 6 olika tillfällen för att komma i tid till mitt arbete, tåg eller flyg.

Hade ni visat samma engagemang för att förbättra verksamheten och ge tillbaka koppling till oss resenärer så tror jag vi skulle ha nått mycket längre! Efter kvällens samtal med SL kundtjänst och en chef därifrån har jag tappat förtroendet för er.

Varje gång säger jag till mig själv att jag inte ska lägga ner mer energi på er - men så blir jag så besviken på att bussarna inte kommer i tid, att servicen inte håller måtten och att mina åsikter verkar hamna i ett stort svart hål!

Jag vill alltid samarbeta med de bästa och det är därför jag vill att ni ska utvecklas - den förhoppningen hade jag också att go excellent (SL Kundtjänst) ville utvecklas och var tacksam för återkopplingar - men kvällens samtal med personal och chef på go excellent visade att vi inte har varit helt ärliga mot varandra och att ambitionsnivån hos er och mig är helt annorlunda - eller jag tror och hoppas att ni vill att det ska fungera - bara det inte behöver ske systematiskt och att inte några resenärer ringer och stör.

Kanske blir det att investera i en elmoppe - vill sponsra :) Skulle kvaliteten i mitt resande bli bättre - just nu är jag villig att testa allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar