4 juni 2011

10 häftiga organisationer och företag i Stockholmsområdet - som imponera på mig!


Min morfar sa till mig: " Du ska vara där du inte förväntas att vara" - det har jag ofta i huvudet och försöker att leva efter! Fördelen med det är att jag ser vissa saker som andra inte får möjligheten att "snubbla" över:

Snilleblixtarna - för kreativa och påhittiga barn


Ung Företagsamhet som under många år har givit gymnasieelever möjlighet att testa på att vara företagare.

Ung Entreprenör, som är ett initiativ i Västerbotten. Här uppfinner man inte "hjulet igen" utan paketerar det på ett förtjänstfullt sätt!

Junior Chamber International - en organisation för unga ledare och entreprenörer som vill göra en skillnad.

Playing for Change - Ett initiativ från Kinneviksgruppen. Detta har gjort att jag nu är klart positiv att arbeta för Kinnevik! (ett annat gäftigt initiativ är: Playing for Change - Music - visst går det att göra häftiga saker)

Academy of Excellence som är ett mycket spännade initiativ grundat av Therese Albrehtson och Gustaf Oscarson.

Rektorsakademien - har jag varit "hang around" till under en period. Ett fantastiskt viktigt arbete för rektorer, skolan och vårt samhälle!

Venture Cup - att tävla med affärsidéer och på torsdag är Sverige finalen på Grand i Stockholm!

YEOS - är en mycket spännande organisation för ungdomar som gör "entreprenörskapsresan"

Founders alliance - Nätverk för Sveriges ledande entreprenörer


Stockholms Handelskammare - särskilt affärsnätverk Produktutveckling!


Global Focus - framtida lösningar i det lilla utvecklade i det stora!

Global Forum - Innovations for a more sustainable future

Retoy - ett av de viktigaste initiativen jag har sett på länge!


Maraton Gruppen och deras initiativ THINK BIG LECTURE - som www.ted.com - fast live i KISTA! Missa inte heller deras arrangemang - Kista-loppet 10 september!

Good News Magazine - är ett initiativ som är helt fantastiskt bra - 100% goda nyheter och inspiration!

Denna lista, som blev lite längre och skulle kunna göras så mycket längre! Det finns helt fantastiska initiativ, organisationer, företag och människor i Stockholm och Sverige!

En viktig sak är att vi vet om varandra - sedan kan vi kanske bygga upp ett förtroende, som leder till nya fantastiska initiativ, som sätter Stockholm på kartan!

Vi kan ju ta en fika så får vi diskutera mer - hur vi gör Stockholm mer innovativt! Jag skulle gärna medverka till att initiativet STOCKHOLM INNOVATIVE ROUNDTABLE starta! Jag vill att ALLA SKA MED! Vad sägs om den 6 juni 2011 - Vår nationaldag på SKANSEN? Visst det är bara 2 dagar kvar - men å andra sidan finns det bara möjligheter! Så du som är intresserad kontakta mig på 070-644 6224 eller peterpettersson25@hotmail.com.

-> Jag tror på fika - nyfikenhet - samarbete och resultat! <-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar