6 juni 2011

10 organisationer som jag har valt att vara medlem i!


Tio organisationer jag har valt att vara medlem i för att jag tycker att de gör beundransvärda saker. Jag lär mig en hel del, träffar människor och får intryck!

Junior Chamber International - en organisation för unga ledare och entreprenörer. Vad ger det mig att vara med i JCI Stockholm. Vi möts, lär oss och växer som människor! Skapa kontakter och gör affärer. Mitt bästa internationella nätverk.

Stockholms Handelskammare - ger mig möjlighet att träffa andra företagare, deltar i olika arrangemang, vara med i något av handelskammarens affärsnätverk och ha möjlighet att besöka Stockholmsmässan.

ELMA föreningen - ett nätverk med otrolig kunskap inom miljö området, akademi, kommunikation och företagande. Nätverket bygger på medlemmarnas erfarenhet, djupa kunskap och nyfiken att lära

Svenska Kemistsamfundet har jag varit medlem i sedan mitt intresse väcktes för ämnet för mer än 20 år sedan! Här får jag bra information vad som händer inom området i form av magasin, föreläsningar och studiebesök.

Ingenjörer för Miljön - där vi diskutera dagsaktuella ämnen och lyssnar till duktiga och kunniga föredragshållare.

Toastmasters Stockholm - här får du i en vänskaplig atmosfär träna dig i att ge konstruktiv feed back, hålla förberedda tal och göra spontana tidsatta tal. Mycket utvecklande för dig som vill bli bättre talare och bättre ledare.

Svenska Naturskyddsföreningen - med sina över 100 år och stora engagemang för människor och miljö. Här kan du som medlem få utlopp för ditt engagemang, lära dig mer och engagera dig på olika vis.

Svensk-Kinesiska föreningen - ofta vänder vi våra blickar åt väster, men mycket händer ju också i öster, vilket inte på samma vis speglas i media. Här får jag möjlighet att utöka mitt intresse för detta stora land - kultur, affärer, miljö och utveckling. Detta genom föreningens magasin, resor och föreläsningar.

Svenska Turistföreningen - har jag haft mycket nytta av när jag har varit ute och rest i Sverige, på Åland och i Kina.

SKANSEN - denna oas i Stockholm - här kan jag sitta i timmar och bara ta det lugnt och inspireras av husen, naturen, djuren och människorna. I dag ska jag fira Sveriges - VÅR - nationaldag på Skansen. Vi kommer att diskutera innovationsklimatet i Sverige under lättsamma former mellan 13.30-16.00. (går att nå på 070-644 6224) Naturligtvis kommer vi vara med vid firandet mellan 18.30-19.30, som kommer stt sändas från Solliden-scenen med Kungarfamiljen på TV4.

Jag är en föreningsmänniska och tror att vi åstadkommer så mycket mer tillsammans - det har visat sig på fotbollsplanen och i organisations- och innovationsSverige genom åren!

Här ovanför så ser du 10 organisationer, som på olika sätt kompletterar varandra, men som också skulle ha nytta av att finna samarbetsområden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar