10 juni 2011

3 historier som gjort mig glad idag!


Att ta en taxi är alltid ett äventyr! Blev hämtad kl 06.00 av en kille, som ägde bilen och det visade sig att han även hade ett maskinuthyrningsföretag - en resa i entreprenörskapets tecken! Hem till Stockholm kom jag kl 21.00 - frågade taxi killarna vad det skulle kosta att åka till min adress! Ingen hade fast pris - men en kille från Taxi Stockholm sa att jag kommer under 200 sek - det gjorde vi inte, men han höll sitt löfte och är säkert en god förebild för sin dotter. När vi stannade så delade jag mellanskillnaden mellan morgonens taxiresa med den han körde och gav det som dricks! För att han var just!

Jag blev riktigt glatt överraskad av SAS och Arlanda Express som alltid så vänligt hälsa mig Välkommen hem! Tror att jag skulle stå ut om SL, MTR Stockholm, Stockholms tåg och Keolis gjorde detta oftare också. Både på resan till och från Arland hade Arlanda Express problem med stopp, men det dröjde inte längre än 30 sekunder innan de informerade oss om vad som hände! Dessa små stopp gjorde att jag funderade på vad Arlanda Express har för resegaranti? Det visar sig att den börjar gälla om man är 2 minuter försenade eller mer!

Det visade sig att servitrisen LI på Restaurang lilla Kina - är född i Bangalore - talar Bengali, Hindi, svenska, engelska och mandarin. Denna tjej kan tala med mer än halva jordens befolkning - hur många talar du med per dag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar