12 juni 2011

Att hjälpa någon - även om ingen har bett dig!


De små skillnaderna man har möjlighet att göra! I går var det en man som tappade sin knippe av nycklar på plattformen vid Slussen - precis när jag stiger av t-banan. Jag hörde dem ta mark och tror mig se mannen som tappade dem?! - Jag sprang fram och plockade upp dem och såg honom springa mot en annan t-banevagn som kommit in.

Inte helt säker på att de var hans - springer jag efter honom - knacka honom på axeln! Fråga honom om det var hans! - Det leende som bryter fram i hans ansikte efter att hans förvåning har suddats bort är obetalbart! Man ser en lättnad i hans ögon och tusen tankar som vandrar i hans huvud!

Men jag har funnit rätt person och hjälpt honom med något som hade ställt till med mycket problem för honom om jag inte hade gjort det jag gjorde! (eller blev allt filmat)

Huvudsaken är att det känns bra att hjälpa någon annan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar