29 juni 2011

Det är min plikt att reagera när jag tycker det är fel!


275 blogginlägg senare under 3 år och visst kan jag påverka! Det har jag sett tecken på! I går så var mina läsare från Sverige, Finland, USA och Norge! Jag vill även tacka mina trogna följare!

Det gäller att välja sina fighter! Mina tre denna vecka är:
- Anticimex, Stadsgården, Loudden, Stockholms stad
- Posten
- SL

Det var här Anticimex "Terminators" tog sig upp och antagligen gjorde processen kort med vår lilla mås-unge! Hade de givit henne 2 veckor till så hade hade hon kunnat flyga ut i friheten själv! - Vad går gränsen för vad du skulle göra om du fick order?

Posten lade ett brev i min brevlåda i måndags och jag satte upp den i porten för att Posten skulle göra om och göra rätt! Men i går klarade de inte att få den till 331? Vi får se hur de gör idag!










Denna syn är inte alls ovanlig när jag ska hem på kvällen! Det var inte mellan 16.30 och 19. Utan snarare efter 21.00.

Att få en fungerande kollektivtrafik är viktigt! Att SL går ut och säger att de har 74% nöjda resenärer är roligt för dem - frågan är om dessa siffror är korrekta! INTE på linje 19 kan jag garantera!

Här har man tagit bort resegarantin pga planerat strul!

Hoppas att SL kan infria löftet om att öppna tunnelbanan - linje 19 - den 26 september, men säker kan väl ingen vara och garantierna är ju borta?

Ingen kommer ju ändå att ta ansvaret!

Har tänkt en hel del på hur underhållet sköts inom SL och kommer ihåg att SL fick kritik om bristande underhåll vid en revision förra året! Investeringar som var budgeterade var inte genomförda.

Olika typer av dessa skyltar blir allt vanligare - i går var det två dörr par i rad som inte fungerade! Man undrar ju vad gränsen går för SL och Stockholmståg.

T-banestationen vid Hötorget (mittenstationen) har varit vanvårdad länge! Rulltrapporna har inte fungerat på länge, det är skitigt (vilket det blir när vi resenärer kastar skräp på marken), men det gror igen och gränsen för att kasta något på ett skitigt och skräpigt golv verkar vara lägre!

I torsdags så avgick SLs VD Göran - är detta ett tecken på att inte allt står rätt till? När blir SL och alla deras underleverantörer serviceinriktade? När står resenären i centrum? När de spränger för City banan - är en billig poäng! Men det var sanningen igår när jag åkte hem från jobbet! (då hade SL inget att göra med det förutom att de kanske kunde ha informerat mig påvägen till jobbet så hade jag kunnat undvika det 20.50).

SL har stora förbättringsmöjligheter! I mina mörka stunder tror jag inte att de lyssnar! Vi har fått en tryggare tunnelbana, men inte en mer välkomnande!

I gor på morgonen ringde jag SL Kundtjänst (som är utlagd på Go Excellence - och de är långt i från namnet) om förarna på pendeln och en inpasseringsdörr på Spånga station som har varit trasig sedan minst tre veckor! När jag gick hem var den lagad! NI KAN NÄR NI VILL! och har personal som får möjligheten att bli lyssnade på och sedda!

I dag kan jag också hälsa läsEssen från Storbrittanien och Singapore välkomna tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar