29 juni 2011

Du bestämmer!!!




Visst kommer det att kännas tomt!
Kanske rent av en arbetsmiljöfråga?

Det känns bra att vara ute på mammas föräldrahem! Vad många goda minnen jag har här ifrån och vilka förebilder! Sven är 85 år och går sina 2 km till brevlådan med sin Rullator på en grusväg för att hämta posten! Men inget gnäll där inte! I vintras så kunde han inte köra Rullatorn - utan tog två käppar och gick de 2 km genom snön för att hämta posten. Men då var han ju bara 84 :)


Du ska inte tro det bli sommar om ingen sätter fart!


"Mitt" smultonställe och bästa fikastället i världen!

Allt kan dock förbättras! Bakom träden i bakgrunden ligger sjön Åsnen - den kunde jag se som liten även på sommrarna? Ska min brorsdotter också få uppleva det? Hur gör man? Eget initiativ är kanske inte så bra? Kontakta markägaren, kommunen eller vem?

På Linneuniversitetets Campus finns även SVT! Om du frågar mig har det en otrolig viktig uppgift att fylla! Vilken media idag försvara demokratin och ge mig möjlighet att bli en aktiv medborgare baserad på kunskap?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar