29 juni 2011

"...har du ditt glada barna sinne kvar?"

Linneuniversitetets rektor har nog sitt kontor på en av de finaste platser i Sverige! Jag vet ingen annan rektor, som sitter på en vackrare plats!

Den 30 september till 2 september i år kommer Marknadsföringsstudenterna i Växjö från årgångarna 1988-1992 att tillsammans med nuvarande studenter att ha ett arrangemang som kommer att ge oss kontakter, få tala om gamla minnen och lära oss en hel del också!


Barns kreativitet är stor! När vi spelade kubb kom barnen på att bakom mig är det tryggt :) och gömde sig där!

Under Midsommarfirandet så fick jag uppleva att återväxten för det småländska affärssinnet är tryggat! Denna lekstuga kan användas som "affär" också! Vilken marknad skulle den inte göra succé på?






Jag hade förmånen att börja min semester med att lyssna på Klas Eklund (senior Advisor SEB). Klas tog upp - våran hysteri i att mäta politik genom att titta på satsade kronor i stället för att se på det verkliga resultatet! Någon form av "överbudspolitik!"! har det allt lätt att bli - särskilt i valrörelser!

Att vi se BNP-begreppet som något väldigt viktigt - nationellt, men också globalt! MEN begreppet är mycket mycket trubbigt och kanske otidsenligt! Vilket arbete läggs på att ta fram ett nytt begrepp? Försök görs från Världsbanken, EU, och FN! "Skulle inte Sverige kunna göra en satsning här?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar