6 juni 2011

Visst går det att påverka! Du bestämmer vad som engagera dig!



I går som många andra morgnar och kvällar har jag reagerat på faran att staketen runt byggarbetsplatsen mellan Stureby och Bandhagen skulle rasa ihop!

Vem ansvarar egentligen för detta? Är det Stockholms Stad, SL, SLs underentreprenörer? Det jag vet är att det helt klart är en tidsfråga innan det rasar - varför jag ringde 08-600 1000 och berättade!

När jag gick hem i kväll i den vackra solnedgången - ser jag att staketen nu är uppställda säkert igen!

Det hjälper alltså att man ringer och berättar hur det se ut om någon i den mottagande organisationen gör något åt det hela!

I eftermiddags så gick jag genom en husbilscamping på Långholmen. Lugnet och värmen låg tätt över området.

Plötsligt smäller det till - jag vänder mig hastigt om och få se - en 3-åring stå och le mot mig! Springande därifrån - tror jag mig höra "make my day , punk!"

Jag stannar inte innan jag står utanför Långholmens Wärdhus.


På LångholmensWärdshus har det en fantastisk brunch och miljön är roingivande och får en att fundera!

De har även ett fantastiskt efterrättsbord - där du kan finna det mesta du kan tänkas önska dig.

Nere i Kungsträdgården går Smaka på Stockholm av stapeln - mat, dryck och musik - med ett fantastiskt väder.

Vi tog chansen att ta en kopp kaffe och vandra förbi SO Stockholm, som också hade öppet - denna dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar