30 juni 2011

En dag som gick från tuff luck till LUCK!


I går var det lite av en "skitdag"! Det började redan på Pedeltåget till jobbet! Åkte 08.16 från Älvsjö station - ...och så började problemen ... Vi kom inte långt innan vi fick meddelande att vi hade tåg framför ...och tåg efter...och att vi skulle bli sittande där en stund. Det blev mycket ringande till kontor, kollegor, kunder...avbokade möten! Det blev lite av ett kontor! Det gör ju lite att man undrar hur det är med SL och dess entreprenörers underhåll av tågen!

När jag ringde till SLs Kundservice (Go Excellence) så får jag veta att jag har plats nummer 4 ... det tar över 10 minuter att komma fram. det visar sig att det var ett "tekniskt fel" - en standardfras i dessa sammanhang! Konstigt att kön är 27 personer när man säger att jag har plats 4. Något stämmer inte där SL och Go Excellence! Ni skulle nog börja med ett kvalitetssystem värt namnet! Jag fick bekräftat att ett klagomål från 12 juni var "borttappat" - spårbarhet är nästan lika med noll eller slumpåvis om man vill vara snäll! Det är ett problem!














Jag märkte vid lunch att mitt Visa-kort var borta!


Men så vände det! Jag gick på Johan P Langes bokrelease av LUCK - konceptet för hållbart ledarskap!

En diskussion startades och jag var fortfarande förbannad på SL och sa vad jag tyckte! Då glimmade ett iD-kort på bröstet av en av de jag står och talar med - där glimmar bokstäverna SL! ... Jag får erkänna att jag kom av mig lite! ...och jag hoppas att han tar med sig vissa av mina synpunkter till jobbet idag! Jag var så tacksam att jag står för de jag säger och inte hade behandlat det annorlunda om jag hade vetat att han arbetat för SL när samtalet inleddes! Det var många andra trevliga människor där också!

Min bank ringde mig efter kontorstid och meddelade att de kommer att ordna fram ett nytt Visa utan kostnad senast till på fredag! Då tar jag semester och åker till Almedalen!

Jag köpte boken och hoppas att jag ska ha mer LUCK idag!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar