18 juni 2011

Mat, fika och demokrati - är viktigt för mig!


Den 2 februari så var jag ute och åte en vit mat på stan - solen sken och människor log och var vänliga mot varandra!

I mat finns energi, skönhet och kraft - i detta finns en buffert för mitt humör. Äter jag inte så blir mitt humör flexibelt och min tunga vassare! Jag tror inte alls jag är ensam om detta!


Något av det finaste och vackraste vi har i Sverige är Sveriges Riksdag - en symbol för våran demokrati och en tradition som går vidare inom studentorganisationer och föreningsliv.

Andra pelare i vårt samhälle tycker jag är:
- Studentkåren
- Idrottsrörelsen
- Fackföreningar
- Kungahuset
Detta är viktigt för mig!


Fikan är något oerhört viktigt för mig:
- det är här jag har möten.
- det är här det är lätt att ta spontana kontakter för att människor är i en avslappnad miljö.
- det är här jag ofta slappnar av ta det lungt, reflekterar och läser böcker!


Mina tre topp-café är:
- Nybergs Hembageri och Konditori (avslappnad och lugn miljö)
- Café 60 (ett café med otroligt trevliga ägare, som verkligen får en att känna sig hemma, en fantastisk blandning av människor och intressanta diskussioner)
- Sture Katten (en otroligt vacker och mysig miljö - brukar dock inte vara där så ofta)

Har sedan i mars ätit lunch på Restaurang Tre Kockar i Spånga Företagscenter. Under denna tid har de aldrig haft något som jag inte har tyckt varit gott!

De har ett fantastiskt trevligt team från diskare, plockare till ägare! Inga suraminer eller ovänliga kommentarer!

Mat ger energi, fika ger gemenskap och demokratin ger min friheten att tala och engagera mig!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar