12 juni 2011

Några saker som inspirerar mig och ger mig energi!


Att besöka arrangemang och tillställningar, som ligger lite utanför det område jag arbetar inom!

Min Morfar sa till mig då och då - "Du ska vara där ingen förväntar sig att du ska vara".


Fika är en underskattad aktivitet för reflektion, spontana möten och en plats som i sig kan ge mig inspiration.




Att träffa människor för att utbyta idéer, skapa kontakter för vidare samarbeten och för att inhämta kunskap och berättelser.

I varje möte finns en skattkista - det är min uppgift att upptäcka den.


Att finna saker som jag inte förstår och sedan följa "tråden" för att upptäcka vad som kan vara orsaken till att det som händer händer!

I detta ligger mycket i att ha telefonen som ett redskap att komma närmare "sanningen"!

Att inspireras av de som är duktiga och gör bra saker - det kan vara företag, enskilda individer och organisationer. Det finns mycket att lära sig av många!
Några är:
- grundarna av Happysocks
- grundaren av Pocketshop
- Playing for Change
- Anders Dahlvig
- Good News Magazine med Marielle & Daniel Mendoza och deras team!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar