21 juni 2011

Saker som jag undrar?


Nu var det snart ett år sedan jag var med på presentationen av "Handlingsplan för svensk miljöteknik" från Swentec under Almedalsveckan.

Jag har under hela dagen försökt att undersöka vad som kom efter Swentec? Det jag kan utläsa är att Tillväxtverket tagit över själva uppdateringen av var miljöteknikföretag finns - men vad har hänt med handlingsplanen?

I dag försökte jag få tag på personer på Näringsdepartementet, men de funkade väl inte riktigt! Ingen kom tillbaka? Om du ringer och fråga efter personer som arbetar med miljöteknik eller cleantech så kan de inte hitta någon sådan - sökandet gick vidare till politiska sekreterare, assistenter och pressekreterare - frågan hänger fortfarande i luften? Ett område jag trodde vi satsade på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar