13 juli 2011

Almedalen 2011 - 3/7 dagen då det hela smög igång!


En tradition (2 gånger som jag har varit med) har det blivit att inleda Almedalen med God morgon Almedalen (GMA11), som har sina sändningar från Stortorget i Visby. Med små medel så visa denna lilla grupp många gånger intressantare material och intervjuer än andra nyhetskanaler och press.
Denna morgon gästades man bland andra av Alexander Bard.


Då var det söndag och jag strosade ner mot hamnen och kyrkans folk var nog på Högmässan andra förberedde sig säker på annans håll.

Ullmans tält var uppbyggt sedan kvällen innan - i botten var Social Entrepreneurship House


Hade hittat ett seminarie om "Den koldioxidfria staden",vilket var inställt. Men ett inställt seminarium ör också ett seminarium.

Jag var inte ensam om att vilja gå på detta arrangemang, men de enda som mötte oss, när vi hade tagit oss till Teaterbåten - var detta meddelande!

Kom på att söndagen är det ultimata tillfället att ha ett riktigt bra arrangemang - lite konkurrens om seminariedeltagare och media, samt alla är laddade för den kommande veckan.

Vädret var verkligen skiftande - från dimmigt till soligt till dimmigt och så skulle det hålla på några dagar!

Men är det inte skillnaderna som gör det?

Jag valde att ta mig till SKBs skepp Sigyn, som ligger i hamnen och där det finns möjlighet att besöka en guidad tur av experter inom området och när "kalaset" kommer att kosta 122 miljarder SEK så känns det inte mindre viktigt!

SKB hade mycket kunnig och trevlig personal denna dag från sin anläggning i Oskarshamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar