30 juli 2011

En resa mot norr!




Nere i källaren träffade jag på en av mina trevliga grannar, som erbjud mig deras tvätt tid, men jag avböjde för att jag skulle ut på äventyr!

Jag och en vän åt lunch på Restaurang Hubertus i centrala Stockholm. En restaurang med en helt underbar innegård, trevlig personal och mycket god mat. - Jag är lite av en magnet när det gäller att få tala med annorlunda människor! - Försöker ge dem tid och lyssna på vad de har på sitt hjärta - men det är inte alltid lätt! - Ibland får man höra sådant, som man absolut inte vill höra, inte vill ska finnas och undrar hur någon kan säga sådant om andra människor?! Vad gör ni då - efter tragedin på Utöya - så har jag hört så många som säger att vi måste vara mer lyhörda! Men vad ska vi göra?

I dag har jag varit och rest i de norra delarna av Stockholm! Bland trevliga små villor, stora hyreshus och fantastiska villor!
Jag tog ett stopp i Spånga där jag fikade med en vän och hennes familj - i sådana där hus där tomterna är så små att man helt enkelt inte kan undgå att tala med grannarna.

Hur ofta ger vi oss tid att lyssna till andra människors berättelser? Hur uppmuntrar vi dem att berätta? Vad gör vi med det vi har fått veta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar