16 juli 2011

TEDx Almedalen - torsdagen 7 juni - DOERS



En härlig kväll i Visby -där jag missade MiljöAktuellts miljöfest - för att jag i min anmälan via SMS skrev "milöfest2011" så den kom inte fram. Andra skrev "miljöfest 2011" med samma resultat! Länstyrelserna hade varit uffa med listerna kvällen innan så jag har full förståelse för att jag inte kom in!

Det blev i stället ett besök på H12 och senare till TEDx Almedalen - eftersom jag missade det förra året var det kul att det blev av i år.

Bilder från förr - TEDx Almedalen arrangeras av Twingly och Greatness. Detta år så var det:

Temat var Doers - människor som gör!

En härlig trädgård inne i Visby där ett gäng spännande människor ges möjlighet att se ett antal intressanta och inspirerande talare.



Johanna från Greatness och Anton från Twingly var kvällens värdar tillsammans med Sofie från Greatness som fick allt att klaffa!


Sara en verklig förebild då hon tog intiativet till organisationen Friends, som hjälper ungdomar som har det jobbigt! Hon är en fantastisk historieberättare och trollbinder verkligen publiken. Hon är i dag VD för Kinneviks initiativet Playing for Change, som på olika sätt stödjer sociala entreprenörer, som har idéer för att ge barn möjlighet till LEK!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar