12 juli 2011

Uloskäynti Almedalen 2011 - 1/7-2/7




Nu börjar det - föreställningen kan börja - Almedalen 2011.

Förra året kom jag två dagar senare till Visby än i år! Då var det sol - nu hade regnet och storm farit fram över Gotland - men regnet hade slutat och jag hoppades verkligen att jag snart skulle få se solen på himmelen.



Jag anlände ca klockan 04.00 - men skulle inte få tillgång till lägenheten förrän klockan 14.00. Jag slog mig ner med min resväska och mina resprylar - på detta soldäck där jag förra året såg så många solnedgångar!
Efter någon timme lade jag ner mitt huvud mot väskan - men vaknade när vakten till Kallbadhuset stod böjd över mig och berättade att jag var tvungen att stiga upp för att glasskiosken snart skulle öppna - men jag var väl fortfarande lite yrvaken för klockan var 06.30 och när jag sedan satt där i några timmar så var det ingen glasskiosk som öppnades - det var faktiskt så att denna glasskiosk med bästa läget till solnedgången väldigt sällan var öppen!
När jag kom i land så träffade jag några från de lokala näringslivet - en grilladerevbens säljare och en donuts försäljare. Det blev en donuts med kaffe - men jag köpte grillade revben av Micke senare i veckan!

Turen hade jag i alla fall med mig i början av veckan då jag glömde denna LUCK-bok, men näar jag lade mitt anteckningsbok på Höstgatan på torsdagen den 7/7 med anteckningar och e-postadresser - så kom den inte tillbaka - DÄRFÖR EFTERLYSER jag den här! Om du har funnit den så tar jag gärna tillbaka den. Vill inte gärna missa kontakten med de 9 häftiga människorna jag träffade under onsdagen och torsdagen.


Kanske var detta den bästa Brunch jag någonsin har ätit - samtidigt så knöt jag kontakter med Expressen.

Min hyresvärd kom och hämtade mig nere i staden (vilken tur jag förtjänar) - men när jag fått nycklarna så tog det inte lång tid innan jag lyckades somna eller misslyckades att hålla mig vaken :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar