20 juli 2011

Ursäkta att jag stör - lugnet i hängmattan!


Nu är det snart två veckor sedan jag var i Almedalen - en fantastisk upplevelse även detta år! Men arbetet börjar väl egentligen när när arrangemanget har slutat! Det gäller att leverera det man har lovat och komma tillbaka med svar som har diskuterats. En uppföljning av spännande arrangemang som jag gärna hade varit med på men inte han delta i! Så jag har kontaktat företag och organisationers kontaktpersoner under Almedalen - men ofta möts av telefonsvarare! Så då har jag beskrivit mitt ärende och bett personen återkomma!

Men hur länge sparas ett oavlyssnat meddelande? Jag ringde mobiltelefonoperatörerna för att få ett svar!

Mobiltelefonoperatörerna tar bra betalt, men har inte den servicenivå jag tror de flesta som har 4 veckorssemester tror att de har!
Svaret blev:
Tre av operatörerna spara dina mobilsvarsmeddelande i 3- 7dagar! Vad inne bär det då för dig? Att dessa operatörer tvingar dig att under din semester ringa och kolla av din röstbrevlåda för att inte missa viktiga meddelanden!

Nog för att en holländsk forskargrupp sa att det var bättre med kortare semesterperioder, men jag väljer själv min semesterlängd tillsammans med min chef - det ska ingen telefonoperatör!

Min lösning för dig är att du kopplar ur mobilsvarsfunktionen för att den som kontakta dig i arbetsrelaterande frågor inte ska tror att du ska ringa tillbaka och svara på ett meddelande DU inte vet om! Mobilsvar går då inte att lita på när du är utomlands eller i juni till augusti eller långa julhelger!

Tidigare har jag svurit efter att folk har blivit dåliga på komma tillbaka när man sökt dem! Men tyvärr kan ert företagsmobiltelefonoperatören skulden till detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar