27 augusti 2011

Hur öppet är Facebook, Google och Apple?


Jag har frågat mig hur svårt det ska vara att få tala eller komma i kontakt med tex Facebook, Google, Apple och vetat vem man har kontaktat. Jag har flera gånger personligen försökt att komma i kontakt med dessa personligen - men kontakten tillbaka har varit väldig bristfällig.

Vi lämnar en hel del information till dem och de är viktigt att de är etiska och inte använder denna information på ett otillbörligt sätt! Det är viktigt att vi kan lita på dem! Att de inte hotar våran personliga integritet!

Jag tycker att journalister ska ha möjlighet att granska dessa företag på samma sätt som andra företag, myndigheter och organisationer!

Jag tror att det är ett problem för dessa att de framstår som mer och mer hemliga och att deras anställda vägra att ringa tillbaka, ange sitt namn utan man får svar från xxx Team. De blir minst sagt opersonliga. Alla dessa företag är viktiga delar i min kommunikation med mina vänner!

Är vi öppna så måste företag som Facebook, Google, Apple var öppna mot sina kunder!? Det handlar om en förtroende fråga! Jag vill kunna vara trygg när jag använder deras produkter och tjänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar