23 augusti 2011

Service - så jag blixtrar och "flyger fram!!



Var tar dina batterier vägen? Ligger de kvar i den apparat den en gång har drivit, ligger de i lådor eller lägger du dem med jämna mellanrum i en "batteriholk" - lackande batterier är inte trevliga och de kemikalier du eller någon annan kan få på fingrarna är inte hälsosamma - så gör det till en vana att lämna in ej fungerande batterier så de kan återvinnas!

Du vinner, miljön vinner, vi återvinner!

Äntligen skulle nog vissa säga - nu har jag gått och haltat i 2 veckor - men tog i dag tag i saken för att det är svårt att få en sko på en svullen fot! Dessutom gör det ont och mitt gångtempo har gjort att jag har lärt känna en del av pensionärerna i grannskapet! Tack vare att jag har för vana att tala med busschaufförerna så har de stannat när jag har kommit haltande och inte nått fram till bussen i tid!

Gissa om jag blev förvånad - ringde min vårdcentral, Stureby vårdcentral, kl. 16.15 och hade en tid kl. 18.15! Lugn och trevlig personal som verkligen tog hand om mig och nu har jag fått läkemedel för att då bort inflammationen! Målet blir att bli frisk under helgen i foten!

De finns sådana möjligheter att göra det där lilla extra för människor omkring oss och mer tillfälliga möten, som en turist med en karta - vi kan alltid hjälpa till! Lyssnade på en inspirerande föreläsning om Sverige som turistland och att ha passion i det vi gör , med Dr Alan Gregerman i går på Spagetti Operan - tack vare Stefan Engeseth på Detective Marketing och Svensk Handel.

I kväll så hade jag förmånen att vara med på Birgitta Granströms webbinar "Intention, intuition och inspiration" - Birgitta har en hel del att säga som får mig att tänka! Hon sitter på USAs östkust och vi 50-talet deltagare var mestadels i norden - men det fungerade strålande!

I morgon är det en mycket spännande dag då jag förväntar mig att också inspireras en hel det! Frågorna som ska diskuteras är de jag är mycket passioneras kring - service!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar