9 augusti 2011

Vi bygger förtroende och får den service vi förtjänar?!


Jag har slagit i stortån, så att den nästan blivit dubbelt så stor! Detta gör att det gör otroligt ont att gå vanliga skor - tar ca *3 att gå 500 meter! När jag skulle gå till bussen i dag så missade jag den, men det är Ramkvilla buss och jag har nog haft ett samtal med alla chafförerna på den linjen, så han stannade och frågade om jag skulle med!

På Stockholm central så träffade jag för första gången SJ Kundservice ute i fält - pga att jag har lite svårt att gå - så frågade jag från var min vagn skulle gå! Hon ansträngde sig verkligen för att jag skulle komma till rätt plats på perrongen - och det gjorde jag!

Att åka första klass med barnvagn verkar inte vara helt lätt och efter att ha lyssnat på mamman och konduktören hjälpte jag dem att lösa det hela - genom att fråga om inte vagnen gick att fälla ihop - och det gjorde den! Som belöning fick jag hålla lilla Lisa medan mamman satte ihop vagnen igen i Nässjö. Detta höll på att kosta mig ett par hör lurar - 7 månaders bäbisar är otroligt snabba och teknikfiemtöiga små individer. Men en hårsmån räddade jag glasögonen!

Att åka för 50 procent i första klass var en riktig höjdare och jag beslutade mig för att ta deras 3 rätters! Den var verkligen god och komponerad av Krögaren Leif Mannerström. Dryga 3 timmars resa med mat gör att det blir alldeles lagom med några tidningar - lugnt och skönt, vips är man framme !

I Alvesta mötte mig en springande personal från SJ Kundservice, som undrade om jag skulle med till Värnamo, men det skulle jag inte! Var dock tacksam att hon frågade! SJ och jag har nu ett gott samarbete! När det händer något trist ringer jag deras SJ Kundombudsman 0771-75 17 70 - de tjejerna och killarna har svart bälte i kundservice!

SJ har verkligen blivit en slagpåse i nöjestorkan - varför är alla så arga på SJ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar