9 september 2011

Tack SL!


Varje vardag har jag minst 2,5 timma för reflektion - i bland mer. På senare tid mycket mer! Tack för det Storstockholms Lokaltrafik - SL!

Några saker jag inte kan förstå: Varför bussar går för tidigt, att det ställs in bussar för att det är förarbrist, att buss med chaufför bara kör förbi, att det blir mer och mer "röda lappar" för att dörrar är sönder, att SL inte har något kvalitetssystem (hur ska ni bli bättre)...

Jag önska mig att ni tar oss resenärer på allvar och har kul på jobbet, att SL ta grepp om SL Kundservice (Go Excellent - får ju inte återkoppling - hur ska ni då bli bättre?) och styr upp verksamheten med ett kvalitetsystem! Annars kommer det att kosta oss mycket mer än 3 chipspåsar - föresten byt leverantör bla på chips! Om en pendel eller buss är försenad eller det inte finns chaufförer får entreprenören böta till SL! Vi resenärer får vänta - på bussen, tunnelbanan, pendeln och svaret om vi väljer att ge er feed back till SL Kundservice!

Ni gör att jag efter ett halvår har överseende för det mesta och att jag oftast har 3 timmars restid till arbetet! Tack för det SL!

Jag vill att ni blir duktigare - vill ni?



Tack för tiden att tänka som ni ger mig - jag tänker på er också - hur ni lätt skulle kunna bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar