12 februari 2012

Det självklara valet!

I går var jag på en plats där jag ständigt imponeras och inspireras av vilken duktig och kompetent möbelindustri vi har i Sverige. Möbelrikets monter - är en oas i det stora utställningsområdet - med sin fantastiska ostkaka. Det finns all anledning att läsa om Möbelriket och Möbelriksdagen i min kommande blogg. De är otroliga proffs på kluster, samverkan och påverkan. (På bilden ovan ser ni stolar från Lammhults som är "pressade" i cellulosa - är otroligt sköna att sitta i.

I Möbelrikets monter fann vi dessa barnmöbler (färgerna ska väl se till att Öster IFs framtid ska vara säkrad).

Vet inte om det är Johan, Anders och Maja - från Möbelriket, som har gjort att Möbelmässan har blivit en fantastisk plats att nätverka på! Tex kan jag säga att jag bytte kort med över 100 personer under denna eftermiddag och kväll. Nu börjar arbete!


Detta är ett studentarbete från Finland - materialet på utsidan är gjort av material från designerns mormors gamla hustak. Huset ligger i KÄRLEKA och skåpet heter kärleka. Här kan vi tala om ärlig och inspirerande storrytelling. 

Ett magiskt skåp och bokhylla - hade man fått handla på mässan så hade jag köpt detta direkt! Lite konstigt faktiskt - varför skulle man inte få sälja produkterna på mässan - i alla fall när mässan är slut?
Titta på ljuset som är infällda i trä.

Detta är ett asiatiskt bidrag - där det är lite fler folk per kvadratmeter - denna är för att du tex ska kunna tala ostört - eller för att inte störa andra. Skulle nog kunna funka i öppna kontorslandskap också.

Ett underbart - bra att ha bord!


En av Möbelmässans häftigaste utställningsobjekt - en trädstol!

Det självklara valet - skulle kunna vara att gå till Trä- & Möbelföretagens monter.
Här kan du studera det fina arbete de har gjort utifrån CSR (Corporate Social Responsibility) med kvalitet, miljö och socialtansvar.

eller Varför åker du inte själv till Möbelmässan nästa år. För mig är det självklara valet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar