13 februari 2012

Klokskap och kun(d)skap™!

Funderar på lite klokskap som jag har fått till mig under åren:

1) "Du ska vara där du inte förväntas vara" - Olof Olle Johansson (min morfar)

2) "Lär dig säga "tack" och "hej" på så många språk som möjligt", - Olga Johansson (min mormor)

3) "Jag är smålänning och jag ger mig aldrig" - (mitt mantra)

4) "Det viktigaste är inte varifrån man kommer, utan vart man är på väg". - Bernie Rhodes

5) "Det är meningslöst att sukta efter mer tid om du redan slösar bort det mesta av den du har" - James Allen

6) "Bedöm inte varje enskild dag efter den skörd du skördar, utan utifrån de frön du planterar". - Robert L. Stevenson

7) "Det störsata misstag vi gör i livet är att leva i konstant rädsla för att vi kommer att göra ett". - John C. Maxwell

8) On Expectations - "Honesty is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - Warren Buffet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar