15 februari 2012

"Inte hade han gått Mulleskola!"

På vägen hem  från arbetet i dag satt jag och talade i telefonen. I sätena bredvid mig satt en yngre kille i 17 års åldern. Då jag ser honom kasta ett papper på golvet i tunnelbanevagnen - så säger jag till honom att han tappade något. Han säger att han inte alls gjorde det och jag pekar på pappret. - " det ska inte ligga på golvet".



Han tar upp det och lägger det i sätet bredvid sig. Vid Torildsplan ska han av - han tar pappret från sätet och glider mot dörrarna - precis innan han kommer ut så kastar han in papperet i vagnen på golvet.

Snacka om att jag blev irriterad. Det var nästan så att "mitt finger hade flugit upp om jag hade sett honom igen - igenom fönstret!

Vad skulle ni ha gjort

Är inte vagnarna otroligt skitiga? Skräp på golvet och smutsiga säten! Hur kan vi komma till rätta med detta problem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar