5 februari 2012

Servicehjältar i en tjänstevärld!


Några gånger varje dag så tänker jag på service:

Jag är grymt imponerad av Björn och Andreas som från första veckan ute på Spånga Företagscenter där de driver Restaurangen Trekockar - kan de återkommande gästernas namn. Jag har inte hört dem missa en gång på ett år. De har en fantastisk känsla för service och god mat.

Café 60 som du finner på Sveavägen 60 - är ett mycket trevligt ställe som nästan alltid är öppet och drivs som ett familjeföretag. Många sittplatser, många gäster och många kakor!

I går fick jag tack vare Per Frykman besöka Bianchi Cafe & cycles på Norrlandsgatan 20. Otroligt populärt, trevlig personal och en häftig blandning av café och cyklar!

Jag har under en vecka varit två gånger på Oleary´s Norrmalm på Regeringsgatan 113. Mycket trevlig personal som är engagerade i oss gäster, som är uppslukade av hockey eller fotboll! De har mycket bra teknisk utrustning så att man kan sitta ock njuta av sin match även om man är få. Det bjuds på popkorn.

Den 24 januari besökte jag Upplands Motor i Akalla - för att lyssna på deras VD Per Rosén - berätta om deras verksamhet och servicelöfte. Om du får vänta längre än 10 minuter på att få hjälp med servicen så bjuder det på en full tank. Erbjuder en gratis lunch eller ett styrketränings-pass eller vara med när de servar din bil.

Två fantastiska personer och servicehjältar som kan det där med kundservice är Kenth Återman, Relationsskaparna och Lisa Ekström på Kamoja.

Vilka är dina bästa kundservice upplevelser? Varför kommer du tillbaka gång efter gång? Vad gör att du berätta på ett inspirerat sätt om en upplevelse och rekommenderar andra att gå dit?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar