16 mars 2012

Att göra på ett nytt sätt!

Nu är det klart med min medverkan vid Almedalen 2012! I år har jag bokat redan den 15 mars. Mitt första år av seriöst Almedal-besök bokade jag dagen innan första året.

Jag skulle vilja beskriva det som mitt "Roskilde" - vissa åker gärna på rockkonsert - jag åker gärna på Almedalen. Där är jag lite som "fisken i vattnet"- med denna källa till kunskap. Förra året var det ca 160 organisationer och företag där och hade något att berätta. Här finns tex JAG och Microsoft representerade.
Fick möjligheten att se TEDxAlmedalen 2011
Här går det lätt att träffa ministrar och andra mycket politiskt intresserade personer. Här träffar du människor som brinner för sakfrågor.

Förra årets mest imponerade organisation under Almedalen 2011 efter en helhetsbedömning och med lite distans är för mig - Johan och Anders team från "Möbelriket".

Vad gör Möbelriket till de bästa:
1) De har en förmåga att få människor att känna sig välkomna och har gjort ett gediget förberedelse arbete tex hur många arrangörer hade två kvinnliga Landshövdingar på scenen, vilken annanstans står facket och arbetsgivarorganisationer på scenen samtidigt? (ganska många). Men var är det helt överens  - jo, under Möbelrikets "Paraply"!

2) Möbelriket - spelar in arrangemanget och ger dig möjlighet att se detta NU! testa tex Svenskt Näringsliv och om du kan se deras arrangemang nu?

3) Ostkakan - var ska du annars äta ostkaka på Almedalen?
Hoppas att vi ses i Almedalen 1-8 juli 2012!

Behöver ditt företag eller organisation ha hjälp under Almedalsveckan får du gärna kontakta mig på peter.pettersson@jcs.se eller 070-644 6224 !

I min nästa blogg ska jag berätta varför det är bra för er att anlita mig!


Juholt har ju humor och distans - hans sista tid som Socialdemokraternas partiledare var dock ingen dans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar