14 mars 2012

Det kopplar inte riktigt!

Jag är det förste att erkänna att jag har fel ibland, men idag har jag haft fler rätt än fel!

I måndags möttes jag av en påminnelse att jag inte hade betalt min hyra?! Jaha - tänkte jag. Jag ringde HSB Stockholm under tisdagsförmiddagen och får veta att pengarna har inte kommit in på deras konto och att mitt ärende har gått till inkasso.! Jag ber dem att förvaltaren ska kontakta mig per telefon!
På tisdagseftermiddagen får jag en e-post från förvaltaren att mitt ärende redan är skickat till inkasso.
När jag kommer hem så loggar jag in på min dator och ser att jag har betalt - FEL - till Svensk Bostadsinkasso. Helt otroligt korkat av mig!
När jag ringer till HSB Stockholm och förklarar saken så ber de mig att kontakta Svensk Bostadsinkasso. Så jag ringer det - de har fått pengarna - men varken meddelat mig eller HSB Stockholm om detta! Deras svar blir att de kollar "felbetalningar" var 8 dag - vilket ger att de skulle ha kontaktat mig den 8 mars??? 
Ett samtal till HSB Stockholm visar att de har sänt påminnelsen den 7-8 mars, vilket betyder att de använt sig av snigel-snigel post för en försändelse som får oerhörda konsekvenser för mig som kund om de inte betalas in. Alltså har det inte givit mig någon möjlighet att betala påminnelsen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar