15 mars 2012

Vad är det som händer & inte händer!

I går skulle jag medverka vid arrangemanget - "Kvinnliga uppfinnare" på Tekniska museet. Jag hade tänkt att se utställningen "Kvinnliga uppfinnare innan jag gick på seminariet.

Därför så gick jag till pendelstationen kl 16.15.  Men vi fick vänta och vänta och vänta! Kl. 17.00 kommer pendeln - kommer jag ihåg pga att jag sa till damen som jag hade pratat med att - "NU SKULLE JAG VARIT FRAMME". -"Jag också ", säger hon.
Under tiden jag åker in mot Centralen - så ringer jag till SL Kundtjänst/Go Excellent och undrar hur försenat pendeln egentligen är. Medarbetaren (som naturligtvis inte säger sitt namn - det är ju GoExcellent) - informerar mig att tåget är 20 minuter försenat dvs jag har rätt till SLs resegaranti!
- Varför säger det inte de i högtalarna?
Jag blir informerad om att jag kan ta en taxi från stationen - min fråga blir - "Vad heter du!" - " KLICK!" Så det blir att ta sig springande genom tunnelbanan bort till Segelstorg! För att ta Spårvagnen - den går inte pga vägarbete. Så jag får springa vidare till Norrmalmstorg.
Springande talar jag med SL Kundservice / GoExcellent. Buss 69 går från Normalmstorg.
När jag har stått och väntat på buss 69 i över 15 minuter så ringer jag SL Kundtjänst / GoExcellent. Jag får meddelandet att den ska vara hos er nu!!! Jaha! "Tack då var det inget mer", sa jag!
Är det inte meningen att de här ska funka?
Påtalade för en annan medresenär - problemet att informationstavlorna inte fungerar! Hon säger " Det gör de aldrig"! Äntligen så kommer en buss och 18.15 är jag på Tekniska museet! Över en timme försenad! Tack för den SL/SL Kundtjänst/GoExcellent/Stockholmståg :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar